Voor Heylen Meubelen vroeg ik aan QueroMedia om een online PR campagne op te zetten om meer visibiliteit en brand awareness te creëren. Sinds enkele maanden is Heylen zeer actief op het web en social media en wilde nu een stap verder gaan om haar imago als klantvriendelijk bedrijf extra in de verf te zetten. Dit doet Heylen  met oa de Eerste Facebook Fan Parking van Europa.

 

Strategie voor de campagne

Heylen besloot daarom de social media aanwezigheid op een ander level te brengen met een in store social media actie: de eerste Facebook Fan Parking van Europa. 

Uitvoering van de actie

Op de Heylen vestigingen werden telkens minimum twee parkeerplaatsen blauw geschilderd en voorzien van het Facebook logo. Voor een grotere visibiliteit en bereik

werd gekozen om de actie te communiceren via verschillende online kanalen:

Een persbericht bracht de offline media (Nederlandstalig) op de hoogte:

  • Algemene pers
  • Regionale pers
  • Gespecialiseerde pers
  • Audiovisuele pers

 

 

Resultaten

De ‘Eerste Facebook Fan Parking van Europa’ was een groot succes.

Online pers

Na de eerste tweet en de lancering van het persbericht stroomden de retweets binnen – zowel in het Nederlands, Frans, Engels, Italiaans als Spaans.
Er werden meer dan 1 000 tweets verstuurd over de actie terwijl een 100-tal blogs er aandacht aan wijdden. Bijna alle online Nederlandstalige kranten (De Morgen, HLN, Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg,…) en zeer veel online magazines (Clint, PUB, Zita, She, …) schreven erover.

Offline pers

Heylen verscheen bovendien in nationale en regionale kranten (Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg, Het Weekblad,..) en gespecialiseerde magazines in binnen en buitenland (Meubel Vakweekblad,…). De audiovisuele media is de actie ook niet ontgaan. Zowel televisie (VTM, TV Limburg,…) als radio (StuBru, Radio 2, Q-Music) brachten uitgebreid het verhaal van Heylen.

Bron:

 http://www.zoekmachine-marketing-blog.com/12000/case-study-facebook-fan-parking-zet-heylen-op-de-digitalsocial-map.html

Tot onze klanten behoren:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-19494074-1', {'cookieDomain':'auto'});ga('set', 'anonymizeIp', true);if (!Drupal.eu_cookie_compliance.hasAgreed()){ window['ga-disable-UA-19494074-1'] = true; }ga('send', 'pageview');